Dekselse Dinsdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jeugdkamp 2014 - WaarBenJij.nu Dekselse Dinsdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jeugdkamp 2014 - WaarBenJij.nu

Dekselse Dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Jeugdkamp 2014

15 Juli 2014 | Nederland, Eindhoven

Na een avontuurlijke nacht, met veel gilletjes, gegiechel en keet, werden we vanochtend om half 8 gewekt door de wekker! Enigzins versuft stonden de meisjes in de rij voor de boterhammen. De energie van de nacht ervoor leek heel even te zijn verdwenen.. Pippi ontbeet vanochtend met de meisjes mee. Plotseling kwamen Tommie en Anika aangerend. Ze hadden een fles met een brief gevonden! In de brief stond dat de papa van Pippi is ontvoerd.. We besluiten vandaag Pippi te helpen met het zoeken naar haar vader...

Een zware taak rust op ons vandaag. Waar moeten we beginnen met zoeken? Gelukkig mochten we eerst gaan corvee'en. Vol enthousiasme poetsten we de douches en wc’s, sopten het binnen en buitenverblijf, wasten de bekers af en maakten de bedden op. Alle meisjes bleken volleerde assepoesters te zijn… vast thuis veel geoefend.. ;-)

Op dinsdag hebben we al zeker 100 jaar een pittige speurtocht in de bossen. Met veel knutselopdrachten en het zoeken naar de schatkist. Gelukkig is de schatkist gevonden! Daarna gooiden Donder Kareltje en Blom (de boeven) roet in het eten en hebben ze ons allemaal aan elkaar vast gebonden. We moesten de sleutel ophalen bij Kling en Klang (de politieagenten), maar zij hadden deze niet bij. Ze moesten dus zelf een sleutel maken, zodat ze toch weer los konden komen. Uiteindelijk is dit allemaal gelukt en hebben we van Pippi de uitnodiging gekregen om morgen naar de TUTTENBELLENDAG te komen. Wat dat precies inhoudt weten we nog niet, maar we gaan het morgen meemaken.. Het lijkt me een soort beautydag! Omdat we het waard zijn..

Vanavond stond macaroni op het menu! Lekker met veel saus en zonder groentes! We hebben er lekker van gesmikkeld.. Daarna hebben we de oude en nieuwe kampliedjes gezongen.

Het avondprogramma voor de kleine jeugd bestaat uit lekker douchen en knutselen. De grote en middeljeugd doen vlagverovertje in de bossen en mogen daarna douchen. Sterker nog, met de nieuwe technologie wordt dit verslag vanuit het bos voor u getypt met ‘ we are the champions’ op de achtergrond (jaja, er is een winnaar uit de bus gekomen).

Wellicht begint het bal vanavond weer op de slaapzalen.
De volgorde gaat zijn: 1. Pyjama aan 2. Tandenpoetsen 3. Chips eten. Of stellen jullie iets anders voor?

• 15 Juli 2014 - 21:13

Jos En Ilse:

Ik zou die volgorde gewoon aanhouden. Zeker aangezien jullie in Villa Kakelbont logeren!!
    Veel plezier morgen op Tuttenbellendag, ben nu al benieuwd naar de foto's.
    Groetjes aan de meiden!!!

• 15 Juli 2014 - 21:24

Mark & Mirelle:

Dat klinkt allemaal super gezellig. Nog veel plezier!

• 15 Juli 2014 - 22:14

Marleen:

Pippi slaat het tandenpoetsen over toch? 1x in de week poetsen is meer dan genoeg....

• 15 Juli 2014 - 22:18

Mark En Moniek:

Hallo meiden,
    Wij zouden denken dat alle chips en snoep al op is! De volgorde aanhouden is wel zo toepasselijk in Villa Kakelbont. Veel plezier allemaal....

• 15 Juli 2014 - 22:44

Erik En Wendy:

Wederom een gezellig dagje gehad!
    Op naar de Tuttenbellendag! Kan niet anders dan ook leuk worden!
    Ben weer benieuwd naar de foto's