De kop is eraf! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jeugdkamp 2014 - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jeugdkamp 2014 - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Blijf op de hoogte en volg Jeugdkamp 2014

14 Juli 2014 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve moeders, vaders, broertjes, zusjes, oma's, opa's, vrienden, kennissen, buren, huisdieren en al diegene die zich niet onder 1 van deze groepen scharen (de zogenaamde buitenbeentjes).

Wat ontzettend leuk dat jullie ons volgen via de site. Dan zitten we hier in ieder geval niet voor niks peentjes te zweten om weer een mega grappig en interessant verhaal in elkaar te knutselen.
Na de 'grand opening' waarin we Pippi hebben verwelkomd zijn de papa's en mama's naar huis gegaan en stond direct heel de blokhut op stelten. De kids voelden zich zichtbaar 'bevrijd'.. ;)

Een boterhammetje in de maagjes en het was tijd om de groepjes bekend te maken. Dit is voor de kinderen toch elk jaar weer enorm spannend en is daarmee ook het enige moment van de dag geweest waarop alle kinderen stil waren. De opluchting was groot toen bleek dat zij allemaal blij zijn met hun groepje en grote rellen zijn dan ook uitgebleven.....

Inmiddels was het alweer 14.00 uur (de tijd gaat hard als het gezellig is) en we waren klaar voor een spannend spel in het dorp. De kinderen konden 'gewichten' verdienen door verschillende spelletjes op een goede manier uit te voeren. Echter liep Pippi ook rond in het dorp en als je door haar werd getikt dan moest je een gewichtje inleveren. Rennen voor je leven dus! Het is overigens duidelijk wie als winnaar uit de bus is gekomen, Pippi ligt al vanaf 17.00 uur op apegapen en zoals jullie weten is dat niks voor haar.. Compliment voor jullie kinderen!

De maaltijd van vanavond bestond uit aardappelen, gehaktballen en erwtjes met worteltjes. We hebben hiermee tegemoet kunnen komen aan de uitgebreide wensen van de kinderen, bijna alle borden waren leeg en ook de groenten werden verrassend goed gegeten.

Momenteel zitten we heerlijk in het avondzonnetje te knutselen met lekkere dikke truien en sokken aan. De schorten zijn ook tevoorschijn gehaald, want 1 van de jongste kindjes gaf aan 'als dit (gebarend naar haar gehele lichaam) vies wordt, dan weet ik zeker dat mijn mama daar echt helemaal niet blij mee is). En wij maar denken dat 'wijsheid met de jaren komt'!

Tijd voor warme chocomel en een plakje peperkoek voordat het feest in de slaapkamers echt los gaat barsten. En wij kunnen jullie vertellen, deze feestjes zijn niet de minste. We hebben hele boodschappentassen met chips, snoep en andere lekkernijen voorbij zien komen. Het blijkt zo te zijn dat de kinderen het idee hebben dat dit ook alllleeemaaaal in de eerste nacht op moet. Laten wij onze gedachten vanavond uitgaan naar degene die nachtwacht hebben op het kamp. Dan kunnen jullie je thuis nog een keertje omdraaien, het is jullie gegund! Een fijne nacht en.......

Wordt vervolgd.......

• 14 Juli 2014 - 21:05

Wendy:

Met zulke leuke verslagen kom ik de week wel door!

• 14 Juli 2014 - 21:43

Erik En Edith Van Hees:

Wat leuk om van jullie te horen en wat een leuke foto's!!!
    Maak er allemaal een top week van!

• 14 Juli 2014 - 21:53

Vriend Van De Jeugd:

Ik mis de foto's van Ida, Pippi, Tommy en Annika, Kling en Klang, Donderkareltje en Blom en natuurlijk Witje, meneer Nilsson en juffrouw Pastellia :-(

• 14 Juli 2014 - 22:06

Sharon :

Wouw klinkt al super leuk!! Krijg zo toch wel een beetje kriebels als ik het zo vanuit thuis lees

• 14 Juli 2014 - 23:02

Erik, Patricia En Sjoerd :

Het ziet er allemaal gezellig uit ! Maak er weer een onvergetelijk leuke week van met z'n allen !!
    Leuk thema, maar ik denk dat het aan het eind van de week wel extra puinruimen is, want die Pippi ziet het allemaal niet zo nauw. En goed voorbeeld doet goed volgen, haha.

• 14 Juli 2014 - 23:07

Annette:

Superfijn om jullie zo te kunnen volgen met leuke verhalen en foto's!
    Veel plezier en (hopelijk) een rustige nacht toegewenst.

• 14 Juli 2014 - 23:10

Marijke Strik:

Voor opa's en oma,s is het ook leuk om het te lezen
    zeker niet voor niets peentje,s zweten
    Heel veel succes met al die meisjes

• 14 Juli 2014 - 23:10

Erik En Wendy:

Wij worden al jaloers!
    Klinkt super gezellig allemaal!

• 14 Juli 2014 - 23:29

Jos En Ilse:

Weer helemaal blij met het verslag en natuurlijk de foto's. Het ziet er weer super gezellig uit. Fijn om te zien !!!

• 14 Juli 2014 - 23:40

Mark & Mirelle :

Leuk! Zo te zien hebben jullie het allemaal erg naar jullie zin. Nog heel veel plezier!!

• 15 Juli 2014 - 07:43

Ton,Jet,Jens&Lynn:

Veel plezier allemaal

• 15 Juli 2014 - 08:59

Rianne Brands:

Heeee meiden,
    Wat een gaaf kamp zal dat weer worden. Het "weer" zit jullie erg mee, dat is genieten.
    Heel veel plezier met z'n allen!

• 15 Juli 2014 - 10:07

Marleen:

Het is hier thuis een stuk saaier...;) Veel plezier allemaal!

• 15 Juli 2014 - 13:23

Andre Sandra En Mike:

Het ziet er allemaal super gezellig uit. En volgens ons hebben jullie het prima naar je zin als ik de foto's zo zie. Geniet ervan allemaal.

• 15 Juli 2014 - 16:21

John En Marysia:

Hé wat een ontzettend leuke foto's!!!!
    Veel plezier allemaal en groetje uit Lith (ook van de eekhoorns ;-)

• 15 Juli 2014 - 16:43

Kees En Irene:

Het ziet er gezellig uit bij jullie en wat een leuke foto"s
    Geniet ervan veel plezier allemaal

• 15 Juli 2014 - 18:33

Rob, Sandra En Bart Van Es:

Hallo allemaal,

Wat heerlijk om jullie verslag te lezen en de mooie foto's te zien! Het ziet er erg gezellig uit. Veel plezier nog!

• 15 Juli 2014 - 19:29

Hanneke, Tijn En Mees:

Beste allemaal,
    Het ziet er allemaal erg gezellig uit. Ik heb net het verslag aan onze jongens voor gelezen en die vinden het niet eerlijk dat het kamp alleen maar voor meisjes is!!! Ze vinden dat er ook z'on gezellig en leuk kamp voor jongens moet komen!! We zijn benieuwd naar het volgende verslag. Nog veel plezier. Groetjes Hanneke, Tijn en Mees.

• 15 Juli 2014 - 20:04

Marieke:

Dat klinkt allemaal weer erg leuk en gezellig!! Nog heel veel plezier deze week!!

• 15 Juli 2014 - 20:28

Oma En Opa Van Hind :

Hallo allemaal,
    Gezellig daar zeg, leuke foto's ben heel benieuwd naar de volgende dingen die jullie gaan doen.
    Groetjes en veel plezier

• 16 Juli 2014 - 11:01

Ilja Jela Geurts:

Het klinkt heel gezellig.
    We worden bijna jaloers.
    Ik denk dat ve volgentjaar ook mee gaan.
    Leuke fotos.
    Ze zullen prima hun zin hebben.
    En ze zullen zeker volgendjaar ook zeker mee gaan.
    xxx